RADIO w nowym, nowatorskim, jednoźródłowym badaniu cross-mediowym – MEDIAPANEL!
Ruszyła Mediapanel – nowe badanie obejmujące pasywny pomiar konsumpcji Internetu, telewizji oraz RADIA. Kompleksowy pomiar stanowi połączenie dotychczasowego standardu badania internetu Gemius/PBI, standardu pomiaru audytorium stacji radiowych Radio Track oraz danych z jednoźródłowego cross-mediowego badania Gemius.
„Naszym wspólnym celem jest dostarczenie obecnym i potencjalnym reklamodawcom jak najszerszego dostępu do danych na temat współkonsumpcji mediów, by każdy marketer był w stanie zaplanować jeszcze skuteczniejszą i efektywniejszą kampanię opartą o telewizję, internet i radio. Radio, oprócz tego, że świetnie sprawdza się jako wiodące medium w kampaniach reklamowych, doskonale uzupełnia aktywności telewizyjne i internetowe, zwiększając zasięgi i jednocześnie obniżając koszty dotarcia. Badanie słuchalności radia jest jednym najtrudniejszych elementów pasywnego pomiaru panelowego. Przede wszystkim ze względu na słuchanie w wielu miejscach, bardzo często poza domem i w różnych warunkach akustycznych. Wspólnie z Gemiusem, którego doświadczenie i know-how badawcze w tym zakresie jest bardzo duże, KBR będzie współpracować nad pełnym wykorzystaniem technologii, rozwiązaniem wszelkich problemów związanych z trudnościami w pomiarze radia. Planujemy korzystać także z doświadczeń z innych rynków, gdzie został wprowadzony lub jest testowany pomiar pasywny” – Mariusz Gołda, dyrektor marketingu w Grupie RMF, członek KBR.
Pasywny pomiar słuchalności programu RADIOWEGO to przyszłość tego rodzaju pomiaru. Brak zaangażowania badanego w proces pomiaru oraz jak najbardziej naturalne jego otoczenie i zachowanie to ideał procesu badawczego do jakiego dążą instytucje badawcze na całym świecie. Udoskonalenie tej technologii badawczej może być wykorzystane w przyszłości do pomiaru preferencji muzycznych słuchaczy. Uruchomienie badania Megapanel mówi nam, że PRZYSZŁOŚĆ zaczyna się właśnie TU i TERAZ!
Artykuł na podstawie informacji ze strony GEMIUS.