Dzień Polskiej Muzyki – 50 mediów w Polsce przez 1 godzinę grało wyłącznie polską muzykę!

Dzień Polskiej Muzyki – 50 mediów w Polsce przez 1 godzinę grało wyłącznie polską muzykę!

1 października 2021 roku między godzinami  10.00 a 11.00 już po raz trzeci zabrzmiało wspólne pasmo radiowo-telewizyjne z tylko polską muzyką na antenach ponad 50 największych ogólnopolskich stacji radiowych i telewizji muzycznych w Polsce oraz stacji regionalnych i lokalnych.

W akcji wzięły udział m.innymi: RMF FM, RADIO ZET, ESKA, ESKA ROCK, RMF MAXXX, RMF Classic, RADIO ZŁOTE PRZEBOJE, ROCK RADIO, RADIO POGODA, 4FUN.TV, 4FUN DANCE, ESKA TV, ESKA TV EXTRA, POLSAT MUSIC, ANTYRADIO, CHILLI ZET, RADIO SUPERNOVA, MELORADIO, RADIO KOLOR, rozgłośnie regionalne Polskiego Radia z Grupy AUDYTORIUM 17 i wiele innych stacji lokalnych.

Największe sklepy muzyczne przygotowały dla fanów specjalne promocje na zakup płyt, kaset i winyli oraz organizowały spotkania z artystami i twórcami na żywo. W salonach i serwisach sieci Empik od 29 września do 12 października można było skorzystać z promocji „3 za 2” na płyty CD ze Złotej Kolekcji, prezentującej kultowe postacie polskiej piosenki. W Dniu Polskiej Muzyki, w salonach Empik w całej Polsce można było usłyszeć utwory wyłącznie polskich wykonawców. Największe serwisy sprzedaży biletów na wydarzenia przygotowały dla fanów specjalne promocje na zakup biletów na koncerty polskich artystów. Serwisy streamingowe, m.in. Spotify, TIDAL, Empik Music aktywnie promowały playlisty z polską muzyką. Podczas Dnia Polskiej Muzyki w rozgłośniach radiowych i stacjach telewizyjnych będzie można usłyszeć znacznie więcej polskiej muzyki niż zwykle.

Historia kampanii

Pomysł na kampanię Dzień Polskiej Muzyki zrodził się w 2019 r. z inicjatywy agencji Artistars. Branża muzyczna w Polsce rozwijała się całkiem dobrze, w każdym segmencie rynku odnotowano wzrost, jednak był on dalece niewystarczający jak na potencjał polskiego rynku. Ubiegłoroczne zamrożenie części branży muzycznej poważnie zachwiało sytuacją ekonomiczną rynku, zwłaszcza sektora koncertowego, dla którego skutki kryzysu, mimo poluzowania restrykcji antycovidowych są i będą odczuwalne jeszcze przez kilka najbliższych lat. Niemniej jednak, dzięki zaangażowaniu fanów, którzy w znakomitej większości zachowali bilety na koncerty, lokalny rynek koncertowy przetrwał. To pokazuje, jak ważna jest muzyka w życiu każdego z nas oraz jak wiele jesteśmy w stanie osiągnąć działając wspólnie i jednocząc się dzięki muzyce.

Organizatorem kampanii jest Fundacja EMPOWER POLAND, zaś partnerem wszystkich 3. edycji kampanii było Stowarzyszenie Autorów ZAiKS.

Na bazie artykułu w serwisie Dzień Polskiej Muzyki

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.